After 4 years then I realised that it was actually RE-SIT the exam. Not RESEAT! Haha. Ignore it. I am too lazy to correct the mistakes =P


19 January 2013

Urinary System - CL & PBL

Assalamualaikum & salam sejahtera...

Hai korang, budak pandai!

Ini merupakan video untuk menambahkan kefahaman korang tentang Micturition Reflex. check this out~




***

Sekarang ni, jom kita beralih kepada PBL pulak.

Untuk PBL 10 yang bertajuk 'Puffy Face', patient ni ada penyakit Minimal Change Disease yang seterusnya menyumbang kepada Nephrotic Syndrome. maksudnya, dia ada problem dengan buah pinggang dia. dah kata dalam modul urinary kan. of course lah pasal buah pinggang.

So, ni dia concept map aku~


***

Seterusnya, untuk PBL 11 yang bertajuk 'The Case of Red Urine', patient ni ada penyakit Urothelial Carcinoma yang berpunca daripada sejenis bahan kimia.... sebab dia kerja kat kilang dakwat. oh ye, Urothelial Carcinoma tu maksudnya bladder cancer.

So, ni dia concept map aku~



***

Ok. setakat tu je cerita mengenai Module 4. untuk EOM modul ni, Alhamdulillah aku dapat A- (75% - 79%). mungkin sebab aku usaha lebih sikit kot. usaha tu kan tangga kejayaan =)



Tolong doakan aku lulus ye final exam modul ni. selagi belum dapat result, selagi tulah hati ni tak tenang. hehe =D


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts with Thumbnails Related Posts with Thumbnails