After 4 years then I realised that it was actually RE-SIT the exam. Not RESEAT! Haha. Ignore it. I am too lazy to correct the mistakes =P


18 January 2013

Module 3 - Respiratory System

Assalamualaikum & salam sejahtera...

Hai korang, budak pandai!

Kali ni, aku akan bagi penerangan mengenai Module 3 pulak setelah habis cerita tentang Module 2 =)

Pembelajaran untuk modul ni berlangsung selama 4 minggu~






Kemudian, cuti midsem selama seminggu






Warna coklat mewakili lecture dalam modul ni

***

Untuk Module 3 ni akan ada :

*  15 CL
*  5 SLP
*  3 PBL
*  6 P
*  1 SGD

Sama je macam Cardiovascular Module, modul ni pun akan ada anatomy, histology, embryology, physiology, pathology, microbiology dan pharmacology

Tapi kali ni, ada satu je SGD mengenai physiology.

***

Pendapat aku mengenai modul ni... lebih kurang sama dengan CVS. soalan exam mengenai physiology agak trickytapi, modul ni lebih rumit sebab ada 3 lecture mengenai microbiology. pehhhhh... banyak gila kot microbes yang ada kena mengena dengan respiratory tract infection ni =.=


***

Orait... format penilaian modul ni pulak~



Sama jugak macam modul-modul lain, continuous assessment tetap 30% yang mana EOM = 20% dan PBL = 10%.

Bagi paper teori final exam, OBA + EMI = 30% dan MEQ = 30%. so, overall.... 60%.

Akhir sekali, OSPE pulak menyumbang sebanyak 10%. soalan OSPE dia pun akan merangkumi semua bidang daripada anatomy, histology, physiology, pathology dan microbiology. sama je macam CVS.

***

Ini pulak buku untuk modul ni~


***

Malangnya, aku tak jumpa pape video berkenaan modul ni. concept map pun aku tak buat langsung. hehe. so, setakat ni jelah info yang dapat aku kongsi =)

***

EOM untuk modul ni, Alhamdulillah aku dapat B (60% - 64%). mungkin sebab soalan EOM dia tak tricky sangat kot. tapi, soalan final Module 3 ni memang susah. bukan aku je rasa macam tu. kawan-kawan aku pun setuju final exam Module 3 yang paling susah. huhu. harap-harap aku lulus modul ni. amin~


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts with Thumbnails Related Posts with Thumbnails