After 4 years then I realised that it was actually RE-SIT the exam. Not RESEAT! Haha. Ignore it. I am too lazy to correct the mistakes =P


18 January 2013

Cardiovascular System - CL & PBL

Assalamualaikum & salam sejahtera...

Hai korang, budak pandai!

Orait. kali ni, aku nak share dengan korang mengenai video-video yang amat berguna untuk menambahkan kefahaman selepas dah penat mendengar lecture.


CL 2 - Development of the Heart



CL 4 - Electrical Activity of the Heart & ECG



CL 5 - Cardiac Cycle



CL 6 - Cardiac Output



CL 10 - Coronary and Cerebral Circulation


***

Harap korang boleh manfaatkan video ni semua dengan sebaik-baiknya =)

***

Sekarang ni, kita beralih pulak kat PBL. 

PBL 4 yang bertajuk 'Restart My Heart' menceritakan tentang patient yang ada penyakit Sick Sinus Syndrome. SA node patient tu tak berfungsi seterusnya menyebabkan P wave tak wujud dalam ECG tracing. so, nilah dia concept map yang aku buat~


***

PBL 6 yang bertajuk 'Killer Within' pulak menceritakan tentang seorang lelaki yang terlibat dalam kemalangan jalan raya. disebabkan kemalangan tu, dia hilang banyak darah seterusnya mengalami Hypovolemic Shock. so, ini lah concept map aku~


***

Yezza! habis dah cerita pasal Module 2. EOM untuk modul ni aku dapat cukup-cukup makan je iaitu C (50% - 54%). semuanya sebab salah faham mengenai soalan physiology yang keluar essay. daripada 10 markah tu, entah berapa markah je yang aku dapat agaknya. haish.

Takpelah. cerita pasal EOM dah lepas. yang penting, aku harap aku akan lulus modul ni untuk final exam. amin~


2 comments:

Anonymous said...

salam, mohon upload/ forward lecture notes CVS physiology boleh?
boo_moot@yahoo.co.uk

kurakuraygslow said...

Sila pm saya kat fb =)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts with Thumbnails Related Posts with Thumbnails