After 4 years then I realised that it was actually RE-SIT the exam. Not RESEAT! Haha. Ignore it. I am too lazy to correct the mistakes =P


18 July 2013

Gastrointestinal & Hepatobiliary System - MES & PBL

Assalamualaikum & salam sejahtera...

Hai korang, budak pandai!

Orait kali ini aku nak share video yang amat berguna untuk menambahkan kefahaman korang selepas penat mendengar lecture.


MES 5 - Bilirubin Metabolism




Korang akan belajar pasal 'bilirubin metabolism' dalam lecture 'Liver Function'. dengan adanya video ni, lebih senang lah korang nak buat MES =)

***

Sekarang ni, kita beralih pulak kat PBL. dalam semester ni, aku cuma buat tiga concept map. tu pun untuk modul ni je. maklum lah awal-awal masih rajin dan semangat. *ehem*. dah lama-lama, semangat tu jadi macam puding. kekeke =P

So, untuk PBL 1 yang bertajuk 'The Price For Fun', ada seorang student ni dapat Acute Hepatitis B lepas pergi Phuket. faham-faham lah sendiri apa yang dia buat kat Phuket sampai dapat penyakit ni. berikut merupakan concept map aku~


***

PBL 2 yang bertajuk 'Vomiting & Diarrhoea' pulak menceritakan seorang budak lelaki dapat penyakit Giardiasis sebab tak mengamalkan gaya hidup yang bersih. penyakit ni akan menyebabkan seseorang tu muntah-muntah dan cirit-birit. ni dia concept map aku~


***

Untuk PBL 3 yang bertajuk 'Severe Abdominal Pain' pulak, seorang lelaki mengadu sakit kat abdomen. rupa-rupanya dia ada gallstone yang menyebabkan Acute Pancreatitis.


***

Ok dah habis cerita pasal Module 1. lepas ni aku akan sambung cerita mengenai Module 2 pulak. aku cuma dapat C+ (55% - 59%) untuk EOM. ni semua sebab aku tak baca SLP Pharmacology dan soalan tu pulak yang keluar MEQ. hihi. jadi pengajarannya kat sini, SLP tu perlu dibaca ok =D


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts with Thumbnails Related Posts with Thumbnails