After 4 years then I realised that it was actually RE-SIT the exam. Not RESEAT! Haha. Ignore it. I am too lazy to correct the mistakes =P


11 February 2012

PBL - Overall

Assalamualaikum & salam sejahtera...

Hai korang, budak pandai!

Dalam entri yang ni, aku pernah terangkan bahawa setiap sesi PBL akan ada fasilitator yang menilai performance korang. dan dalam entri yang ni pulak, aku ada bagi link untuk pergi ke laman web PBL. kat laman web tu nanti, korang kena buat penilaian ke atas fasilitator korang dan jugak nilai diri sendiri (self evaluation).




Lepas buat penilaian untuk fasilitator, automatik kita kena nilai diri sendiri pulak. then, markah untuk self evaluation akan keluar. markah untuk fasilitator takkan keluar ok.

Selain daripada tu, korang jugak boleh check, apa pencapaian korang dalam setiap sesi PBL berdasarkan penilaian fasilitator ke atas diri korang. dan, boleh lah dibandingkan antara result evaluation yang dibuat oleh fasilitator korang dengan self evaluation.

***

Akan ada 4 range markah untuk PBL (kalau aku tak silap lah), iaitu Weak, Average, Good dan Excellent.



Macam ni lah contoh pencapaian PBL


*** 

Dan seperti yang korang sedia maklum, PBL ni menyumbang kepada 10% untuk setiap modul. so, korang akan dapat pencapaian keseluruhan macam ni~




Tapi, aku rasa, cuma pencapaian keseluruhan yang dinilai oleh fasilitator saja yang akan diambil kira.


***

So, itu jelah rangkuman segala info mengenai PBL. korang boleh akses laman web ni bila-bila masa yang korang suka. takde masalah.

***

Kalau korang perasan, kat sidebar belah kiri tu, aku ada buat 3 poll kan. tujuan aku buat poll tu cumalah untuk tau serba sedikit perkembangan Blog All About Medic UKM ni. 


Poll 1


Poll 2


Poll 3


***

Aku buat blog ni pun untuk bagi informasi kat sape-sape yang teringin nak tau pasal Medic UKM. sebab aku faham perasaan tak tau pape dan tertanya-tanya. aku selalu rasa tu. bila nak tau something pasal format exam sebagai contoh, aku try tanya senior. tapi, kadang-kadang dorang tengah busy waktu aku tanya. so, dorang malas nak jawab lebih-lebih.

Dengan adanya blog ni, aku harap korang takdelah rasa frustrated lagi. segala info di hujung jari. hehe. so, sila lah buat undian kat poll tu ok. senang je, cuma klik pendapat korang kat setiap poll, dan boleh klik lebih daripada sekali. nak tengok result pun boleh.

Pendapat korang amat diperlukan untuk pembangunan blog ni. segala kerjasama anda didahului dengan ucapan terima kasih =P

3 comments:

Unknown said...

Oh.sya x tau mcm mna nk vote tp.
Bloggg ni sumpa superr awesomeee sama mcm bloggernya =DD..
VeRY Informative n benefitful .
N sgtlah perlu diteruskan.
Design? Cooll =>
Thanksss a lottt =D

kurakuraygslow said...

Sebenarnya senang je nak vote. Cuma tick mana yg nak tick, then klik vote. Pastu boleh tengok result jugak =)

Thanks! =D

sharina said...

Akak is it affected kalau kita termissed to isi self evaluation and also lecturer punya evaluation ?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts with Thumbnails Related Posts with Thumbnails